15 listopada 2015

Kolejna porcja zdrowych przekąsek. Część II

Witajcie! 

Robię małą przerwę w cyklu wpisów o zdrowym odchudzaniu- najbliższy wpis się tworzy i będzie dotyczył aktywności fizycznej. A dzisiaj proponuję Wam kolejną porcję zdrowych przekąsek, których nikt nie musi się obawiać! Są zdrowe, mają rozsądną ilość kalorii i dostarczają cennych składników odżywczych. Grunt to nie chodzić głodnym w ciągu dnia, bo wtedy trudniej oprzeć się pokusie na sięgnięcie po niezdrowe, słodkie lub słone przekąski, które nie oszczędzają, ani naszego portfela, ani naszego zdrowia.

Oto kolejna porcja przekąsek, na które możesz sobie pozwolić nawet będąc na diecie:
  1. Smoothies lub koktajle: ich różnorodność i skład zależy tylko od gustu i fantazji osoby przygotowującej ten zdrowy napój. Smoothies i koktajle są świetnym źródłem witamin, składników mineralnych, antyoksydantów, błonnika oraz wody. Wartość odżywczą koktajli podnosi również dodatek mleka lub jego przetworów, a zawartość błonnika można podnieść dodając otręby. Smoothies i koktajle nie muszą się składać tylko z owoców, można dodać również warzywa, suszone owoce, pestki, nasiona, orzechy lub masło orzechowe, kakao i wiele, wiele innych. Nie ma tu żadnych ograniczeń! :)
    Moja propozycja koktajlu: borówka, truskawka i siemię lniane- LINK
    Przepis na smoothie wzmacniające odporność: kiwi, banan, jabłko, pietruszka- LINK
  2. Jogurt- oczywiście mowa nie o jogurtach ze sklepowej półki, zawierających morze chemii i dodatków do żywności i przede wszystkim cukru, ale o jogurtach dobrej jakości o prostym składzie. Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest wymieszanie jogurtu naturalnego z wybranymi przez siebie dodatkami: miodem, owocami, otrębami, suszonymi owocami lub też w wersji bardziej wytrawnej- posiekanym ogórkiem, koperkiem, bądź też rzodkiewką.
  3. Kanapka- brzmi banalnie? Kanapka będzie banalna, tylko wtedy, gdy jej na to pozwolimy :) Niech składa się z ciemnego pieczywa, odrobiny masła, dodatku białkowego, tj. chudej szynki, jajka lub sera i przede wszystkim dużej ilości warzyw- sałaty, pomidora, papryki, ogórka... ilość kombinacji jest nieskończenie wielka. Nawet nie każcie mi zaczynać mówić o wszelkiego rodzaju pastach do kanapek, które łatwo wykonamy w domu- pasty rybne, twarożkowe, jajeczne, z awokado... Aż zrobiłam się głodna ;)
  4. Batoniki musli domowej roboty- coś dla fanów pożywnych przekąsek, pełnych błonnika, witamin i składników mineralnych, które zawdzięczamy różnego rodzaju płatkom i dodatkom użytych do wyrobu batoników. Sklepowe batoniki porzućcie od razu! Kryje się tam mnóstwo cukru i tłuszczów utwardzonych! Lepiej samemu przygotować takie batoniki w domu, starannie dobierając produkty użyte do ich zrobienia. Najprostszy przepis mówi o wymieszaniu składników z miodem naturalnym i upieczeniu.
  5. Wrapy z sałaty- ta ciekawa, zielona alternatywa dla tortilli może zawrócić Wam w głowie. Na liściach sałaty ułóż ulubione warzywa, dodaj nieco chudej szynki lub sera i zawiń :) 
    https://www.flickr.com/photos/us_mission_canada/8137251086
  6. Galaretki, budynie, kisiele- to wcale nie musi być nudna propozycja na przekąskę. Taki deserek przygotowany z owocami i innymi dodatkami może stanowić idealną przekąskę dla łasuchów. Zaspokoi apetyt na słodki smak, niosąc ze sobą całkiem niezłą wartość odżywczą. U mnie na blogu znajdziecie przepis na galaretkę z jogurtem, który cieszy się dużą popularnością, patrząc na statystyki ;)
LINK
To tyle pyszności na dziś :) A jakie są Wasze ulubione przekąski? A może uważacie, że w walce o zdrowie i piękną sylwetkę, nie należy podjadać? Piszcie! :)

6 komentarzy :

  1. Dobre zestawienie zdrowych i smacznych przekąsków. Ja bym dodał od siebie sałatkę warzywną lub owocową :) To również bogactwo witamin, składników mineralnych oraz błonnika pokarmowego. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moją ulubioną przekąską ostatnio są surowe marchewki :D uzależniłam się :D albo lniany budyń <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie zdrowe przekąski, o których wspominasz :). Aż od samego czytania zrobiłam się głodna :D! Wrap z sałaty - na to bym nie wpadła.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię zdrowe przekąski. Kanapeczki z dużą ilością warzyw to jest to, co lubię najbardziej i różne sałatki. Jogurty też są dobre, w czasach studenckich kupowałam sobie jogurty milko albo twist i do tego bułkę z ziarnami i dzięki temu nie spałam na wykładach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że rozsądne sięganie po przekąski jeszcze nikomu nie zaszkodziło :) Choć nawet te zdrowe w zbyt dużych ilościach mogą przełożyć się na nadwyżkę kalorii, dlatego już na początku o rozsądku wspominam.
    Sama często sięgam po owoce czy orzechy, których dawno nie jadłam, będę musiała upolować jakieś w sklepie, szczególnie tęskno zrobiło mi się teraz za włoskimi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko jest dozwolone w odpowiednich ilościach- zdrowy rozsądek, tak jak piszesz, to podstawa :D

      Usuń