27 listopada 2014

Galaretka z jogurtu

Hej!

Dzisiaj mam dla Was przepis na pyszny i zdrowy deser :) Jest to galaretka z jogurtem naturalnym. Ostatnio spróbowałam ją zrobić, zainspirowana układanymi na zajęciach jadłospisami. Często na podwieczorek czy II śniadanie brak mi już pomysłów, produkty i potrawy muszą być też odpowiednio zbilansowane i smaczne. I tu z pomocą przychodziła mi często galaretka z jogurtu- lepsza i pożywniejsza niż zwykła galaretka owocowa. Dodatkowo jest bardzo prosta w wykonaniu! :)


Składniki:
  • Opakowanie galaretki owocowej- ja wybrałam wiśniową
  • Kubeczek jogurtu naturalnego
  • Ja do swojej galaretki nic nie dodawałam, ale Wy możecie spróbować z owocami lub innymi dodatkami.
Przygotowanie:
Galaretkę przyrządzić poprzez rozpuszczenie w 1/2 ilości wrzątku, która jest podana na opakowaniu (będzie to zazwyczaj szklanka wody). Galaretkę należy dostawić do ostygnięcia. Gdy będzie zimna wymieszać ją dokładnie z jogurtem naturalnym (można użyć miksera), przelewamy do miseczek i wstawiamy do lodówki do stężenia. Mi wyszły 2 miseczki widoczne na zdjęciu. 
Trochę się bałam, że galaretkę zdominuje smak jogurtu, za którym nie przepadam, ale miło mnie ten deser zaskoczył- był naprawdę smaczny :) No na pewno bardziej wartościowy niż zwykła galaretka ;) 


2 komentarze :

  1. Fajny przepis :) Muszę sam kiedyś wypróbować taką galaretkę :)
    Ja również mam problem z zestawieniami posiłków w jadłospisie na 2 śniadanie, a nawet kolacji, kiedy układam jadłospisy m.in. na blogu :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy przepis. Myślę że warto go wypróbować

    OdpowiedzUsuń

Witaj w dyskusji! Każda wymiana opinii jest cenna. Proszę jedynie o kulturę słowa, a także powstrzymanie się przed SPAM-em.