30 lipca 2015

Przepis na dietetyczny jabłecznik

Cześć! 
Dzisiaj odpoczniemy nieco od tematu niedokrwistości, bo muszę się z Wami podzielić super przepisem na pyszny jabłecznik w wersji dietetycznej! Robiłam go ostatnio i całej rodzince bardzo smakowało ;)


Ciasto jest naprawdę proste w wykonaniu, a jego ulepszona, dietetyczna wersja sprawia, że zjada się je z podwójną przyjemnością! Ale pamiętajcie, nie oznacza to, że należy się nim objadać! Jeden kawałek i szklanka mleka to idealny podwieczorek lub II śniadanie :)

Składniki:
  • Spód: 1 żółtko, 3 łyżki wody, 1/2 kostki masła, szklanka mąki pełnoziarnistej, pół szklanki cukru, łyżeczka proszku do pieczenia;
  • Farsz: 3 średnie jabłka, łyżka cynamonu, łyżka cukru, szczypta cukru wanilinowego;
  • Kruszonka: kawałek masła, 3 łyżki otrąb owsianych, 2 łyżki cukru, łyżka płatków migdałów;
Przygotowanie:
Na początku zagniatamy spód ciasta: usypujemy na blacie/ stolnicy kupkę mąki i cukru, dodajemy proszek do pieczenia, następnie półmiękkie masło, a także żółtko i siekamy nożem. Później zagniatamy dłońmi, ale krótko! Ciasto wkładamy na pół godzinki do lodówki. 

W tym czasie przygotowujemy farsz: obieramy i kroimy jabłka w średniej wielkości kawałki, oprószamy cynamonem i cukrem.

Ciasto wałkujemy i umieszczamy na blaszce wysmarowanej masłem i posypanej otrębami. Następnie układamy równomiernie farsz. Całość posypujemy płatkami migdałów oraz kruszonką złożoną z wymieszanego masła z otrębami i cukrem. 

Pieczemy około 30- 40 minut w 180 stopniach (aż się zarumieni i będzie pięknie pachnieć).

Do ciasta możecie  zastosować inne owoce sezonowe!

Smacznego!

14 komentarzy :

  1. Przepis super :) Uwielbiam jabłeczniki :) Ja kiedyś zrobiłem fajny biszkopt z jabłkami, gdzie ten przepis mam na blogu :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biszkopt z jabłkami to pyszne ciasto, ja lubię je szczególnie z dużą ilością cynamonu :)

      Usuń
  2. Dzięki za przepis! Lubię takie zdrowe ciasto domowej roboty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Polecam również inne owoce :) Brzoskwinie, truskawki, a może śliwki? Można eksperymentować do woli!

      Usuń
    2. Za śliwkami też nie przepadam, ale brzoskwinie i truskawki lubię :)

      Usuń
  4. Uwielbiam zdrowe przepisy na ciasta ;d

    OdpowiedzUsuń
  5. Dietetyczne słodkości są najlepsze! A przede wszystkim zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda przepysznie - mam tylko pytanie, czy mąkę pełnoziarnistą można zastąpić np. ryżową?

    OdpowiedzUsuń
  7. Oooooo przepis kusi! Lubię jabłka, a jabłecznik to jedno z niewielu ciast, jakie zjada mój facet, więc znalazłam chyba dzięki Tobie przepis idealny :D :).

    OdpowiedzUsuń
  8. Jablecznik dietetyczny a tyle cukru! ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilość cukru można spokojnie modyfikować według własnego gustu :)

      Usuń

Witaj w dyskusji! Każda wymiana opinii jest cenna. Proszę jedynie o kulturę słowa, a także powstrzymanie się przed SPAM-em.