16 sierpnia 2014

Letnia sałatka

Cześć! W kolejnym wpisie z cyklu przepisów prezentuję Wam pyszną, lekką i zdrową sałatkę. Tak naprawdę składniki mogą być przeróżne i są w pełni zależne od warzywnych preferencji każdego z nas. 

Składniki: (na dużą miskę sałatki)
  • Sałata lodowa- mała główka lub 3/4 dużej. Można ją również zastąpić mixem sałat. 
  • Feta- co prawda jest bardzo słona, ale kilka kosteczek nie powinno nas zgubić. Można ją z powodzeniem zastąpić mozzarellą albo grillowaną piersią z kurczaka. Jak widać dodatek białkowy może być naprawdę różny. 
  • Pomidor- jedna, dorodna sztuka.
  • Papryka- 1/2 sztuki.
  • Kukurydza konserwowa- pół puszki.
  • Seler naciowy- 3-4 łodygi.
  • Dressing- 3 łyżki oleju rzepakowego lub oliwy z oliwek, 3 łyżki wody, pieprz, zioła prowansalskie, łyżeczka octu winnego lub musztardy. Ja zrezygnowałam z soli ze względu na fetę. Można też wykorzystać gotowe sosy, ale oczywiście po uprzednim przeczytaniu składu, czy na pewno zawierają tylko przyprawy.
Przygotowanie: wszystkie składniki rozdrobnić, wymieszać i ok. 15 minut przed podaniem polać dressingiem. 
Dodatki: ja pokusiłam się o bagietkę z masłem czosnkowym. Fajnie sprawdzą się grzanki, wykonane przez pokrojenie w kostkę chleba, obsypanie go ziołami i czosnkiem i podpieczenie ich w piekarniku do zrumienienia.

PS: jak już wspomniałam na początku sałatkę można dowolnie modyfikować i wybierać swoje ulubione warzywa i/ lub owoce. Warto sięgać po te, na które trwa właśnie sezon. Taka sałatka jest szybka w wykonaniu, a świetnie się sprawdza chociażby na studenckich domówkach ;) 

1 komentarz :