13 września 2016

Pudding z nasion chia z musem truskawkowym- PYCHOTA!

Hej :) Wrzesień zaskakuje nas swoim ciepłym obliczem, myślę więc, że nikt nie spędza wiele czasu przed komputerem czy też skrolując telefon. Jeśli jednak trafiliście na mój przepis, to polecam zaszyć się na kilka chwil w kuchni i go wypróbować :) 

Mam dla Was naprawdę prosty przepis, który wymaga od nas minimum pracy, ale za to potrzebuje chwili cierpliwości ;) Na pewno wielu z Was słyszało o małych, czarnych nasionkach szałwii hiszpańskiej, nazywanymi także nasionami chia. Ich właściwości żelujące przypominają siemię lniane, jednak wartości odżywcza jest znacznie bogatsza.

Nasiona chia mają ogromne możliwości chłonne, jak sami zobaczycie czytając przepis, mała ich ilości może pochłonąć bardzo duże ilości dodanego płynu. Zawartości składników mineralnych jest zaskakująco duża jak na takie małe ziarenka ;) Są źródłem żelaza, cynku, potasu, wapnia i magnezu, zawierają także kwasy omega- 3, których często spożywamy zbyt mało. Kolejną korzyść odniesiemy dzięki dużej zawartości błonnika pokarmowego. Nasze rodzime siemię lniane ma podobne właściwości, ale nasionka chia wygrywają mniej specyficznym smakiem, dzięki czemu możemy dodawać je do wszystkiego- nie zdominują smaku potrawy lub napoju. 

Do zrobienia puddingu zbierałam się od dłuższego czasu, gdy oglądałam jego piękne zdjęcia w internecie, z dodatkiem owoców lub właśnie musu truskawkowego jak w mojej wersji, strasznie chciałam go spróbować. Dzisiaj w końcu postanowiłam spróbować... i muszę przyznać, że nie spodziewałam się, że to będzie takie dobre! ;)

Troszkę obawiałam się, że konsystencja puddingu będzie zbyt dziwna, ale zupełnie nie przeszkadza ona w rozkoszowaniu się deserem. Pudding jest bardzo łagodny i słodki w smaku, truskawki świetnie przełamują ten smak i dodają mu pazura ;) 


Składniki: 
  • 2 łyżki nasion chia
  • szklanka mleka
  • łyżeczka syropu klonowego (można go z powodzeniem zastąpić inną substancją słodzącą lub też zupełnie pominąć)
  • szczypta cukru waniliowego
  • kilka mrożonych truskawek (lub inne owoce- mrożone bądź świeże)
Przygotowanie: Nasiona szałwii hiszpańskiej wsypujemy do naczynia, dodajemy cukier waniliowy i syrop klonowy, następnie zalewamy mlekiem. Teraz trzeba uzbroić się w cierpliwości- należy odstawić deser, aby nasionka mogły wchłonąć płyn. Należy też pamiętać, aby ok. 20 minut od przygotowania zamieszać pudding, aby nasionka nie posklejały się w grudki. Potem dajemy deserowi postać w lodówce jakieś 3- 4 godzinki. Deser można też przygotować wieczorem i schować go na noc do lodówki. 

Truskawki miksujemy blenderem, można je nieco posłodzić, bo mrożone truskawki są z reguły kwaskowate, czasami aż za bardzo ;) Gotowy pudding polewamy warstwą musu i gotowe! Możemy się cieszyć pysznym deserkiem :)

Dajcie znać czy próbowaliście już puddingu z nasion chia i czy Was smakował ;) Jeśli nie, to zapraszam do wypróbowania przepisu! 

Smacznego!

4 komentarze :

  1. Też niedawno robiłam coś takiego, tylko zamiast musu użyłam dżemu malinowego domowej roboty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super deser :) Ja bardzo lubię desery, które przygotowuje się dość szybko :)
    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię pudding chia, zazwyczaj na mleku kokosowym :D

    OdpowiedzUsuń
  4. cieszę sie ze tutaj wpadłem jest wiele fajnych pomysłów!

    OdpowiedzUsuń

Witaj w dyskusji! Każda wymiana opinii jest cenna. Proszę jedynie o kulturę słowa, a także powstrzymanie się przed SPAM-em.