26 maja 2015

Zupa krem z soczewicy

Hej!
Oj zaniedbałam bloga w ostatnich miesiącach. To wszystko wina pisania pracy licencjackiej! ;)

Dzisiaj przedstawiam szerszej publiczności mój najukochańszy przepis na zupę krem z soczewicy. Przysięgam, że każdy kto spróbuje, to się zakocha! :D To idealna, lekko słodka, pożywna zupa, która niesie ze sobą dobrodziejstwa warzyw i nasion roślin strączkowych. 




Składniki:

  • włoszczyzna (może być mrożona): ilość jest dowolna, ale im więcej tym lepiej! ja zwykle daję ok. 3 marchewek, pietruszkę, kawałek selera, 1 niedużego pora lub ok. 2 szklanki włoszczyzny w paski (mrożonej;
  • natka pietruszki: dodajemy do wywaru, możemy również zostawić nieco do przyozdobienia zupy na miseczce;
  • czerwona soczewica: 1- 1,5 szklanki, zależy pożądanej gęstości zupy;
  • masło extra: 1 łyżka
  • przyprawy: liść laurowy (ok. 2), ziele angielskie (ok. 3), pieprz, sól, łyżeczka cukru, czerwona papryka (łyżka), kurkuma (łyżka), curry (szczypta);
Przygotowanie: Gotujemy wywar z warzyw z dodatkiem liścia laurowego, ziela angielskiego, pieprzu i soli, a także natki pietruszki. Gdy warzywa będą półmiękkie dodajemy soczewicę (nie trzeba jej namaczać, po prostu sypiemy) oraz masło i gotujemy ok. 20 minut. Następnie dodajemy resztę przypraw, gotujemy jeszcze minutkę, następnie zdejmujemy zupę z gazu i miksujemy blenderem. Podajemy z posiekaną natką pietruszki. 

Smacznego!

PS. Koniecznie dajcie mi znać czy i Wam zasmakowała!

4 komentarze :

  1. Ewka Chodakowska, którą na bieżąco obserwuję często proponuje przepisy z soczewicą, a ja nigdy jej nie jadłam... Jestem ciekawa, jak smakuje- muszę spróbować ;)
    Zapraszam do siebie: http://biegiemdomarzen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja motywacja, żeby w końcu spróbować soczewicę!

    OdpowiedzUsuń
  3. Soczewica jest bardzo delikatna w smaku, w porównaniu do innych strączków, lekko słodkawa :) Ja ją uwielbiam, a zupę robi się bardzo szybko! Spróbujcie koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny przepis :) Lubię zupy krem. Są łatwostrawne.
    Pozdrawiam Serdecznie !
    Patryk - żywieniowiec

    OdpowiedzUsuń

Witaj w dyskusji! Każda wymiana opinii jest cenna. Proszę jedynie o kulturę słowa, a także powstrzymanie się przed SPAM-em.