30 sierpnia 2014

Warzywa z beszamelem i mozarellą

Cześć :) W dzisiejszym wpisie bohaterem będzie mój niedawny obiad :) Dopadło mnie wakacyjne lenistwo, a w brzuchu mi burczało ;) Postanowiłam zrobić coś naprawdę szybkiego i smacznego. Mając pół paczki warzyw na patelnię, stwierdziłam że idealnie pasować będzie do nich sos beszamelowy i nieco mozzarelli, której jestem fanką. 
Podaję przepis na taką porcję:

Składniki:

  • pół paczki mrożonych warzyw na patelnię
  • pół kulki mozzarelli
  • sos beszamelowy: 2 łyżki masła, 2 płaskie łyżki mąki, szklanka mleka, sól, pieprz, gałka muszkatołowa, czosnek w proszku
Przygotowanie:
  • sos beszamelowy: w rondelku rozpuścić masło, dodać mąkę i dokładnie połączyć, aby nie było grudek; następnie stopniowo dodajemy szklankę ciepłego mleka, ciągle mieszając; dodajemy szczyptę soli, pieprzu, gałkę muszkatołową oraz w mojej wersji nieco czosnku
  • warzywa (bez rozmrażania) wysypać na blaszkę posmarowaną masłem, wymieszać z beszamelem, 
  • mozzarellę pokroić na plastry i ułożyć na wierzchu
  • całość zapiekać około 30 minut w 180 stopniach, warzywa można dziubnąć widelcem i sprawdzić czy są miękkie
Danie jest bardzo pożywne, no i przede wszystkim zdrowe ;) Ja najadłam się połową tej porcji. 

Polecam! ;)

2 komentarze :

  1. Swietny przepis, a akurat nie mialam pomyslu na jutrzejszy obiad, a ten wyglada przepysznie, i poskladnikach na takowy sie zapowiada, az slinka cieknie. Zaraz popatrze na inne wpisy, bo jestem pewna ze znajde cos jeszcze co mogloby mi zasmakowac :)
    I zapraszam Cie na mojego bloga nakrywka.blogspot.com bedzie mi milo jak mnie odwiedzic

    OdpowiedzUsuń

Witaj w dyskusji! Każda wymiana opinii jest cenna. Proszę jedynie o kulturę słowa, a także powstrzymanie się przed SPAM-em.